dinsdag 16 november 2010

Inpakken

De gezellige sinterklaasdrukte is weer losgebroken bij boekhandel De Rekel.

Klant (omvangrijke dame met schoothondje)): 'Meneer! meneer!
Boekhandelaar (langsdravend): 'ik ben nog even met een andere klant bezig mevrouw'
Klant: (Oost-Indisch doof): 'kunt u mij adviseren?'
Boekhandelaar: 'ik kom zo bij'
Klant: 'Oh, nou dan zal ik maar even wachten'...

Twee minuten later:
Boekhandelaar: 'Wat kan ik voor u doen?'
Klant: 'Ah, daar bent u eindelijk. Zeg luister eens, ik zoek een heel mooi boek voor een meisje van 10. Maar het moet wel echt iets bijzonders zijn hoor.
Boekhandelaar (zucht onhoorbaar) 'we zullen eens voor u kijken'

10 minuten en 8 suggesties verder:
Klant: 'Nou, er zit niet echt iets bijzonders bij vind ik. Het is ook allemaal wel erg duur hoor. Heeft u niet iets voordeligers?
Boekhandelaar (moedeloos): 'Op die tafel liggen de aanbiedingsboeken mevrouw.
Klant (enthousiast): 'Oh, maar dat scheelt een stuk zeg. Weet u wat, ik neem deze drie. En doe ook maar een paar van die kleine prentenboekjes van 1.95.
Boekhandelaar (berustend): 'zal ik het voor u meenemen naar de kassa?'
Klant: 'Heel graag. En wilt u alles inpakken als sinterklaaskadootjes? Heel fijn hoor!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten