zaterdag 13 november 2010

Personeel

De boekhandelaar is inmiddels overgeplaatst naar een nieuwe werkplek in het welvarende dorpje O.

Boekhandelaar (enthousiast): 'Goedemiddag'
Klant (wat verzuurde heer van stand): ...
Boekhandelaar: (al minder enthousiast) 'Kan ik u ergens mee helpen'
Klant: 'M'n NRC'
Boekhandelaar: Ín het rek buiten..'
Klant (korzelig): 'Nee, hij ligt apart op mijn naam, Kortenaer'
Boekhandelaar 'Ah' (zoekt in een kast) 'hier heb ik hem'
Klant: 'Wie bent u eigenlijk? Ik geloof niet dat ik u ken'
Boekhandelaar: 'Ik ben hier net begonnen'
Klant: 'Waar is die aardige mevrouw gebleven die hier altijd stond? Hoe heet ze ook weer, Liselotte?'
Boekhandelaar: 'Lisette? die is naar Australië geëmigreerd'
Klant: 'Ach, dat is bijzonder jammer. Binnenkort komen mijn vrouw en ik weer voor onze kerstcadeaus en zij helpt ons altijd zo fantastisch'
Boekhandelaar: 'Ik heb inmiddels begrepen dat ze hier erg geliefd was'
Klant: 'Meneer Rekel moet wat beter op zijn personeel passen'
Boekhandelaar (voorzichtig sarcastisch) : 'Ik zal het aan hem doorgeven'
Klant : 'Ik spreek hem binnenkort wel weer op de tennisclub'
Boekhandelaar (lusteloos): 'Ah, u tennist samen?'
Klant: 'Nee jongeman, we zitten beiden in het bestuur. Ik kende meneer Rekel al voor u geboren was (legt kleingeld neer) een goedemiddag!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten