woensdag 25 november 2009

Bijbel

De telefoon gaat.
Boekverkoper: 'Boekhandel De Rekel, goedenmiddag'.
Klant (stem als grijsgedraaide langspeelplaat): 'Dag mijnheer De Rekel, zoudt u iets voor mij na kunnen kijken?'
Boekverkoper: 'Natuurlijk mevrouw.'
Klant: 'Bent u in het bezit van de Naardense bijbel?'
Boekverkoper: 'De Naardense bijbel, ik ga het even voor u opzoeken.'
Klant: 'Ik hoorde gisteren op de radio dat hij in brede kring erkenning heeft gevonden.'
Boekverkoper: 'Kijk eens aan.' (korte pauze) 'Ik zie dat wij deze bijbel niet in huis hebben mevrouw. Ik kan hem wel voor u bestellen.'
Klant: 'Oh. En wat kost hij dan?'
Boekverkoper: 'Negeneenzestig vijftig, inclusief een cd met een selectie vertaalde psalmen.'
Klant: 'Een cd? maar die hoef ik niet hoor.'
Boekverkoper: 'Hij is er ook zonder cd.'
Klant: 'Oh. En is dat dan goedkoper?'
Boekverkoper: 'Nee, dan kost hij ook negenenzestig vijftig mevrouw.'
Klant: 'Wat raar.'
Boekverkoper: 'Ik denk dat de kosten niet zo in de cd zitten eigenlijk.'
Klant: 'Ik vind het toch wel eigenaardig. (hoestbui) En wanneer heeft u hem in huis als ik hem nu bij u bestel?'
Boekverkoper (trots): 'Dan heb ik het boek overmorgen voor u binnen.'
Klant: 'Oh. (korte stilte) Nou weet u, dan bestel ik hem wel even bij Bol punt com, dan heb ik hem morgen in huis. Fijn bedankt hoor, goedenmiddag!'

1 opmerking:

  1. Een bijbelverhaal, dussss. Hum.
    Heb je soms klanten die je heel mooie lietraire vragen stellen? naar zeldzame boeken zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen