maandag 9 november 2009

Vaste Klant

Een drukke zaterdagmiddag in De Boekhandel:

Boekverkoper (luid): 'Dag meneer van der Dusse'
Vaste klant (krasse en opgewekte grijsaard) : 'Wat zegt u?'
Boekverkoper (nog luider): 'Dag meneer van der Dusse!'
Vaste klant: 'O, dag. Ja, ik ben wat doof ziet u.'
Boekverkoper: 'Dan praat ik toch gewoon wat harder'
Vaste klant: 'ik ben ook al vijfentachtig he.'
Boekverkoper: 'ja,ja.'
Vaste klant: 'Zeg, ik kan de spoorwegtijdschriften niet vinden. U had ze toch een plank hoger gezet voor me?'
Boekverkoper:' ik pak ze wel even voor u.' (ijlt in gestrekte draf naar de tijdschriftenwand en komt terug met twee bladen)
Vaste klant: 'Weet u, ik ben bezig mijn oude films op dvd over te zetten. Daar zitten heel bijzondere opnames bij.'
Boekverkoper (met chronische glimlach): 'Ja, dat vertelde u de vorige keer.'
Vaste klant (dromerig): In Zwitserland heb ik alle spoorlijnen gefilmd, de Furka-Oberalp-Bahn, de..'
Boekverkoper (met schuin oog op de gestaag groeiende rij die zich achter vaste klant vormt): 'Dat wordt dan vijf vijfentachtig alstublieft'
Vaste klant: 'Geen leuke mensen hoor, die Zwitsers.'
Collega-boekverkoper (half-schreeuwend): 'Kunt u even opzij gaan meneer Van der Dusse? Dan kan deze mevrouw pinnen'
Vaste klant (verschrikt): 'Ach natuurlijk' (pakt portemonnee)'Ik zal u niet langer aan de praat houden. Hoeveel krijgt u van me?'
Boekverkoper: 'Geeft niets hoor. (luid, voorover neigend) Vijf vijfentachtig alstublieft!'
Vaste klant (telt met bevende hand kleingeld uit): 'Zet u de tijdschriften de volgende keer wat hoger?'
Boekverkoper: 'Dat doen we meneer Van der Dusse.'
Vaste klant (tikt hoed aan): 'Nou, tot de volgende maand maar weer.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten